FANDOM

Game-Gear-Handheld

Sega Game Gear

Sega Game Gear – przenośna konsola firmy Sega, która miała być konkurencją dla konsoli Game Boy. Pod względem technicznym była zdecydowanie lepsza od swojego konkurenta, posiadała m.in. kolorowy wyświetlacz (oryginalny GameBoy był czarno-biały). Podstawową wadą był bardzo duży pobór prądu z baterii, które wystarczały zaledwie na 3 do 5 godzin gry. Ostatecznie konsola od początku jej sprzedaży w 1990 do końca w 1997 roku rozeszła się w liczbie 11 milionów egzemplarzy.

Dodatki Edytuj

  • TV Tuner – przystawka umieszczana w wejściu na kartridż, umożliwiająca oglądanie telewizji na konsoli Game Gear. Urządzenie pojawiło się na rynku w 1991 roku i jako jedyne w tamtym okresie umożliwiało oglądanie telewizji na ekraniku konsoli przenośnej. Urządzenie jest lekkie, posiada wysuwaną antenę, pokrętła umożliwiające korektę koloru, wyszukiwanie stacji telewizyjnych, przycisk zmiany fal UHF/VHF, a także wejście A/V. TV Tuner działa w systemie PAL B/G. Dzięki wejściu A/V możliwe jest podłączenie np. innej konsoli i wykorzystanie wyświetlacza Game Gear do gry.
  • zewnętrzny akumulator
  • oficjalny zasilacz
  • Master Gear – przystawka umożliwiająca uruchamianie gier z konsoli Sega Master System
  • FM Tuner – przystawka umożliwiająca słuchanie radia

Ciekawostki Edytuj

Sega Game Gear wydana została w następujących wersjach kolorystycznych:

  • czarnej (standardowa)
  • niebieskiej (edycja sportowa) – wydana w 1993 roku wraz z grą World Series Baseball
  • czerwonej Coca Cola – wydana tylko na rynku japońskim wraz z grą Coca-Cola Kid
  • białej (wraz z białym TV Tunerem)
  • różowej
  • jasno niebieskiej
  • żółtej
  • Do czasów wyjścia PSP, Game Gear był najlepiej sprzedającą się konsolą przenośnią niewyprodukowaną przez Nintendo. W 2000 Sega sprzedała licencje na produkcję Game Gear firmie Majesco i mimo iż konsola faktycznie miała szanse przeżyć drugą młodość, to brak jakichkolwiek zmian w jej konstrukcji spowodował, że w 2002 roku Majesco zaprzestało jej produkcji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki