FANDOM

70px-Wiki.png
Ta strona jest oparta na artykule z Sonic Wiki.
Sonic Wiki jest bazą danych o Sonicu, którą każdy może edytować. W przeciwieństwie do Segapedii, Sonic Wiki jest na temat tylko i wyłącznie jednej serii gier i zawiera więcej informacji o powiązanych z nią pojęciach.
Kliknij tutaj, aby przejść do powiązanego artykułu na Sonic Wiki
70px-Wiki.png

Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Ten artykuł dotyczy pierwszej ośmiobitowej gry z serii Sonic the Hedgehog. Zobacz też inne znaczenia tego wyrażenia.
Sonic the Hedgehog
Sonic1-8-bit-MS-Okładka
Europejska okładka na Master System
Podstawowe informacje
Producent/
Producenci:

Ancient

Wydawca(y):

Sega

Data(y)
wydania:

Master System
25.10.1991
Game Gear
28.12.1991

Dodatkowe informacje
Gatunek/
Gatunki:

platformówka

Tryby gry:

jednoosobowy

Platformy:

Sega Master System, Sega Game Gear

Ośmiobitowa wersja gry Sonic the Hedgehog jest grą z serii Sonic the Hedgehog wydaną na 8-bitowe konsole Segi. Gra została stworzona przez Ancient, a wydana przez Segę 25 października na konsolę Sega Master System. 2 miesiące później gra została wydana również na Sega Game Gear.

FabułaEdytuj

Sonic the Hedgehog szuka Szmaragdów Chaosu. Te magiczne kamienie są w stanie "cofnąć" zmiany w przyrodzie dokonane przez Doktora Robotnika. Tymczasem zły doktor również szuka Szmaragdów, ale chce je wykorzystać w zupełnie innym celu...

GameplayEdytuj

Tak jak w większości gier w serii, celem gracza jest dotrzeć do końca poziomu grając niebieskim jeżem Sonicem. Każdy poziom podzielony jest na 3 akty - 2 długie oraz akt z bossem. Akt z bossem jest dużo krótszy niż poprzednie 2 akty i składa się wyłącznie z walki z bossem.

Tak jak w 16-bitowej wersji, gracz może zbierać pierścienie, aczkolwiek zdobycie stu zeruje licznik, ale w zamian daje dodatkowe życie. Kolejną różnicą dotyczącą pierścieni jest fakt, że po zostaniu zranionym z Sonica wypada zawsze jeden pierścień, którego nie można zebrać.

Trzy poziomy są oparte na wersji z Mega Drive'a. Mają podobną grafikę, ale inną muzykę (oprócz Green Hill). Ponadto pojawiają się dwa akty, które używają innego niż zwykle sposobu przechodzenia poziomu: w Bridge Zone Akt 2 ekran przesuwa się sam (tak jak w Sky Chase Zone), a w Jungle Zone Akt 2 zamiast iść z lewa na prawo należy iść w dołu do góry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki