FANDOM

70px-Wiki.png
Ta strona jest oparta na artykule z Sonic Wiki.
Sonic Wiki jest bazą danych o Sonicu, którą każdy może edytować. W przeciwieństwie do Segapedii, Sonic Wiki jest na temat tylko i wyłącznie jednej serii gier i zawiera więcej informacji o powiązanych z nią pojęciach.
Kliknij tutaj, aby przejść do powiązanego artykułu na Sonic Wiki
70px-Wiki.png

Ten artykuł dotyczy głównej postaci z serii Sonic the Hedgehog. Zobacz też inne znaczenia tego wyrażenia.
Sonic the Hedgehog
SonicArtwork.png
Podstawowe informacje
Pierwsze wystąpienie:

Rad Mobile (cameo)
Sonic the Hedgehog (grywalna postać)

Seria:

Sonic the Hedgehog

Twórca (świat realny):

Yuji Naka
Naoto Ōshima

Informacje biograficzne
Wiek:

15 lat

Wygląd
Płeć:

mężczyzna

Rasa:

jeż

Kolor oczu:

1991-1998: czarny
1998-obecnie: zielony

Wzrost:

100 cm

Waga:

35 kg

Kolor futra:

niebieski

Kolor skóry:

brzoskwiniowy

Sonic the Hedgehog (pl. Jeż Sonic) to główna i tytułowa postać serii Sonic the Hedgehog.

Opis postaciEdytuj

Sonic jest 15-letnim niebieskim jeżem mieszkającym na planecie Mobius. Potrafi on biegać z prędkością ponaddźwiękową. Może również się turlać aby niszczyć przeciwników. W trakcie rozwoju serii, Sonic nabywał nowych zdolności - Spin Dasha, Homing Attacku, Kontroli Chaosu, Boostu, itp.

Według oficjalnych danych, Sonic ma 15 lat, 100 centymetrów wzrostu i waży 35 kilogramów[1].

HistoriaEdytuj

W 1990 roku, Sega zażądała nowej postaci, która będzie mogła konkurować z Mario, zastąpi Alexa Kidda jako maskotkę, a gra z nim sprzeda się w ponad milionie egzemplarzy. Do Segi wpłynęło kilka propozycji od oddziału Sega AM8, a wśród nich: pancernik (który po kilku latach przerodził się w Mighty the Armandillo), królik, który mógł chwytać przedmioty swoimi rozciągliwymi rękami (pomysł użyty do Ristara), Theodore Roosevelt lw piżamie (który potem przerodził w Doktora Robotnika). Ostatecznie wygrał projekt artysty Naoto Ōshimy - niebieski jeż, który potrafi zwijać się w kłębek aby niszczyć przeciwników. Został nazwany on Sonic the Hedgehog. Od tej pory grupa piętnastu osób z Sega AM8 zaczęła pracować nad pierwszą grą z jeżem i nazwali siebie Sonic Teamem.

WyglądEdytuj

Wygląd Sonica ulegał zmianie pomiędzy grami. W pierwszych grach, Sonic miał okrągły tułów i dość cienkie nogi; jego oczy były czarne. W 1998 roku, wraz z wydaniem trójwymiarowej gry Sonic Adventure, wygląd Sonica uległ poważnej zmianie za sprawą Yuji Uekawy, który uczynił Sonic wyższym i chudszym, a jego oczy zmieniły kolor na zielony. W nowej grze Sonic Boom utrzymał zupełnie nowy design z bandażami sportowymi i sławną - chustą.

Relacje z innymi postaciamiEdytuj

Doktor EggmanEdytuj

Doktor Eggman to arcywróg i nemezis Sonica. Sonic zawsze przeszkadza mu w planach przejęcie władzy nad światem, co jest jego głównym zajęciem. Czasami Sonic i Eggman pomagali sobie nawzajem w potrzebie, ale najczęściej był to kolejny podstęp złego naukowca. Co ciekawe, to właśnie jego Sonic zna najdłużej.

Miles "Tails" ProwerEdytuj

Miles "Tails" Prower to najlepszy przyjaciel Sonica. Jest on towarzyszem jego przygód. Pojawił się po raz pierwszy w 8-bitowej grze Sonic the Hedgehog 2, w której został porwany i prosił Sonica o pomoc. Ich przyjaźń, pomimo wielu kryzysów, jest silna.

Amy RoseEdytuj

Amy jest jedną z lepszych przyjaciółek Sonica oraz jego samozwańczą dziewczyną. Jej marzeniem jest ożenić się z nim. Sonica jednak denerwują usilne próby zdobycia przez nią jego uwagi. Mimo to, Sonic i Amy są dobrymi przyjaciółmi i pomagają sobie w potrzebie.

Metal SonicEdytuj

Metal Sonic to roobyczna wersja niebieskiego jeża stworzone przez Doktora Eggmana, aby go pokonać. Pierwszym spotkaniem z Metal Sonicem jest porwanie Amy na Collision Chaos. Sonic ostatecznie pokonał go na Stardust Speedway. Sonic uważa Metal Sonica za "żałosną robotyczną kopię", która nigdy mu nie dorówna.

Knuckles the EchidnaEdytuj

Knuckles jest dobrym przyjacielem Sonica, aczkolwiek początki ich znajomości były trudne. Przed spotkaniem z Sonicem, Knuckles został oszukany przez Eggmana, wmawiając mu, że to Sonic jest zły i chce ukraść strzeżony przez niego Master Emerald. Od tej pory Knuckles walczy z Sonicem. W Hidden Palace okazuje się jednak, że jest odwrotnie - Eggman jest zły i chce ukraść Master Emerald, a Sonic jedynie chciał go powstrzymać. Od tej pory Sonic i Knuckles pozostają w dobrych relacjach.

Shadow the HedgehogEdytuj

Sonic i Shadow są rywalami. Są podobni zarówno pod względem zdolności jak i wyglądu (do tego stopnia, że byli wielokrotnie myleni w Sonic Adventure 2). Ich pierwsze spotkanie miało miejsce w Sonic Adventure 2. Sonic, za sprawą Shadowa, został zamieszany w kradzież Szmaragdu. Następnie doszło między nimi do dwóch walk. Ostatecznie połączyli siły w walce z Biolizardem i jego potężniejszą formą The Finalhazardem. Od tej pory relacje między Sonicem i SHadowem się polepszyły, jednak wciąż walczą między sobą.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki