FANDOM

70px-Wiki.png
Ta strona jest oparta na artykule z Sonic Wiki.
Sonic Wiki jest bazą danych o Sonicu, którą każdy może edytować. W przeciwieństwie do Segapedii, Sonic Wiki jest na temat tylko i wyłącznie jednej serii gier i zawiera więcej informacji o powiązanych z nią pojęciach.
Kliknij tutaj, aby przejść do powiązanego artykułu na Sonic Wiki
70px-Wiki.png

Ten artykuł dotyczy serii gier wideo. Zobacz też inne znaczenia tego wyrażenia.
SeriaSoniclogo.png

Logo serii Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgehog to seria gier wideo, której główną i tytułową postacią jest jeż Sonic. Gry z udziałem jeża są tworzone przez Sonic Team, a wydawane przez Segę od 1991 roku kiedy to wyszła pierwsza gra z jeżem - Sonic the Hedgehog (1991).

GameplayEdytuj

Gry z serii to typowe platformówki. Zadaniem gracza jest przechodzenie przez kolejne akty, które pogrupowane są w poziomy (zony). W jednej zonie znajdują się 2 lub 3 akty. Pod koniec ostatniego aktu poziomu spotykamy Doktora Robotnika w jednej z jego maszyn. Aby pokonać złego doktora należy uderzać w Homonculusmobile - jego maszynę. Po ośmiu uderzeniach maszyna Robotnika zaczyna wybuchać, a on sam ucieka w swoim pojeździe.

W grach 2D, zony zostają zastąpione poziomami akcji (ang. Action Stage). Zmieniają się również niektóre elementy. Poziomy nie są już podzielone na akty, a gameplay różni się w zależności od typu postaci (Prędkość, Siła, itp.). Ponadto, pod koniec poziomu nie pojawia się Doktor Eggman (jego nazwa została zmieniona w Sonic Adventure), ale jakaś inna maszyna niedowodzona przez doktora lub potwór.P.S Tadeusz Sznuk rulez!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki