FANDOM

70px-Wiki.png
Ta strona jest oparta na artykule z Sonic Wiki.
Sonic Wiki jest bazą danych o Sonicu, którą każdy może edytować. W przeciwieństwie do Segapedii, Sonic Wiki jest na temat tylko i wyłącznie jednej serii gier i zawiera więcej informacji o powiązanych z nią pojęciach.
Kliknij tutaj, aby przejść do powiązanego artykułu na Sonic Wiki
70px-Wiki.png

Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Sonic the Hedgehog CD
SonicCDOkładka.JPG
Podstawowe informacje
Producent/
Producenci:

Sonic Team

Wydawca(y):

Sega

Data(y)
wydania:

Sega CD/Mega CD
Japonia
23.09.1993r,
Ameryka Północna
19.11.1993r,
Europa
10.1993r.
PC
Japonia
9.08.1996r,
Ameryka Północna
26.09.1996r,
Europa
3.10.1996r.

Dodatkowe informacje
Platformy:

Sega Mega-CD, Microsoft Windows, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360, iOS, PC, Android, Windows Phone 7

Sonic the Hedgehog CD znane jako krótsze Sonic CD to gra platformowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez Sonic Team, a wydana przez Segę 29 września 1993 roku na dodatek do konsoli Sega Mega Drive - Sega CD.Gra wprowadza do serii kolejne postacie: Metal Sonica (robota przypominającego Sonica) oraz Amy Rose (jeżycę zakochaną w Sonicu).

FabułaEdytuj

Co miesiąc nad niebem na Never Lake pojawia się Mała Planeta. Na niej znajduje się 7 Kamieni Czasu, których moc pozwala na podróże w czasie. Doktor Robotnik dowiedział się o Kamieniach i postanowił je odszukać. W tym celu udaje się na Mała Planetę.

Tymczasem Sonic dowiaduje się o planach Robotnika i postanawia zdobyć Kamienie Czasu zanim zrobi to zły doktor. W tym samym czasie Robotnik w swojej bazie tworzy Metal Sonica - robotyczną kopię Sonic, która ma te same zdolności a nawet prędkość co Sonic. Po tym Metal Sonic porywa Amy Rose. Sonic nie tylko musi znaleźć kamienie czasu, ale też uratować jeżycę...

GameplayEdytuj

W Sonicu CD pojawia się nietypowy element gameplayu - podróże w czasie. Poza typowymi sekcjami platformowymi znanymi z poprzednich gier w każdym poziomie znajdują się znaki "Past" (Przeszłość) i "Future" (Przyszłość), których dotknięcie daje Sonicowi jednorazową możliwość przeniesienia się do innej linii czasowej. Aby podróżować w czasie należy dotknąć jeden z takich znaków po czym biec z maksymalną prędkością (bez zatrzymywania się) przez kilka sekund.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki